شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

گرما بازار آهن را سرد کرد

موج گرما در کشور و کم‌تحرکی بازار آهن‌آلات

دلار با کاهش جزئی نسبت به روز دوشنبه، همچنان در محدوده ۶۱ هزار تومان قرار دارد. طبق آخرین گزارش‌های بازار ارز، قیمت دلار تا صبح امروز به ۶۱,۱۴۰ تومان رسیده است. نوسانات اخیر نرخ ارز در کشور در هفته گذشته باعث افزایش قیمت برخی مقاطع فولادی شده است، اما با توقف رشد قیمت دلار، نمودار قیمت این مقاطع به حالت ثبات درآمده است. با این حال، برخی کارشناسان بر این باورند که به‌خاطر تعطیلات اخیر به دلیل موج گرما، ممکن است بررسی قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات در این هفته چندان قابل اعتماد نباشد.

وضعیت مقاطع فولادی در بورس کالا

تالارهای بورس کالای ایران در روز سه‌شنبه، ۱۶ مرداد، پذیرای عرضه بیش از ۶۸۸,۰۰۰ تن انواع کالا و محصول بودند. در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۱۲,۵۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۳,۰۰۵ تن نبشی، ۱,۵۰۰ تن ورق قلع‌اندود، ۵۰۰,۰۰۰ تن ورق سرد، ۲۶۴ تن ورق گرم، ۷۵ تن ناودانی و ۵۰ تن مفتول آلومینیوم عرضه شد. گزارش‌های بورس کالای ایران نشان می‌دهد که در روز دوشنبه نیز تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله بیش از ۱۰۵,۰۰۰ تن محصول بود که شامل ۳۱,۲۵۰ تن ورق و ۷۴,۳۰۰ تن شمش بلوم می‌باشد.

آرامش دوباره نمودار قیمت آهن‌آلات

بررسی نمودارهای نوسان قیمت مقاطع فولادی در روز گذشته نشان می‌دهد که پس از یک دوره افزایش نسبی قیمت‌ها، به ویژه در اقلامی مانند میلگرد، نمودارهای قیمت دوباره به حالت ثبات درآمده و نوسانات کمتری را تجربه کرده‌اند. در نمودارهای مربوط به میلگرد، که اخیراً تحت تأثیر افزایش قیمت دلار قرار داشته است، کاهش قابل توجهی در شیب نوسان قیمت مشاهده می‌شود. میلگرد آجدار در بسیاری از کارخانه‌ها بدون تغییر قیمت عرضه شده و برخی کارخانه‌ها، نظیر میلگرد جهان فولاد سیرجان و میلگرد شاهرود، شاهد کاهش ۰.۳ تا ۰.۷ درصدی قیمت محصولات خود بوده‌اند.

در این حوزه، برخی محصولات از کارخانه‌هایی مانند میلگرد ذوب آهن، میلگرد آناهیتا گیلان و میلگرد پردیس، با افزایش قیمتی ۰.۲ تا ۱ درصدی مواجه شدند. دیروز سایزهای پرمصرف میلگرد آجدار ۱۴، ۱۶ و ۱۸ کارخانه ظفر بناب بدون تغییر قیمت نسبت به روز پیش، با قیمت ۲۶,۶۴۰ تومان عرضه شدند. بررسی نمودار قیمت نبشی نشان می‌دهد که این مقاطع در سه کارخانه شکفته، نبشی صنایع فولاد کوهپایه و نبشی ناب تبریز تغییر قیمتی نداشته‌اند، اما محصولات نبشی آریان فولاد در سطح کارخانه با کاهش قیمت ۰.۷ درصدی مواجه شدند. دیروز نبشی ۶ متری ۶۰*۶۰ آریان فولاد در کارخانه با قیمت ۲۶,۹۵۰ تومان و در بنگاه تهران با قیمت ۲۸,۲۰۶ تومان عرضه شد.

قیمت تیرآهن در بیشتر کارخانه‌ها ثابت بود و در برخی مراکز فروش نوسانات منفی را تجربه کرد. به طور خاص، قیمت سایزهای ۱۶ و ۱۸ تیرآهن ذوب آهن با کاهش ۱ درصدی نسبت به روز قبل، به ۲۷,۰۰۰ تومان رسید. در حالی که ورق سیاه به عنوان محصول اصلی این گروه نوسان قیمتی خاصی نداشته است، قیمت ورق گالوانیزه و ورق رنگی با افزایش ۰.۲ تا ۰.۴ درصدی همراه بود. دیروز ورق سیاه رول سایز ۱۵۰۰ فولاد مبارکه با قیمت ۳۴,۸۲۰ تومان و بدون تغییر نسبت به روز پیش عرضه شد. همچنین، قیمت پروفیل، ناودانی و لوله در روز گذشته تغییرات قابل توجهی نداشته است.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع