شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

چشم‌انداز قیمت آهن: آیا تابستان، فصل گرانی آهن خواهد بود؟

چشم انداز بازار آهن و میگرد تا آخر تابستان

به گزارش فرا آهن زنده رود، بررسی قیمت روز آهن‌آلات نشان‌دهنده تداوم روند اصلاح جزئی و ثبات قیمت اکثر مقاطع فولادی در بازار داخلی است. به‌گونه‌ای که قیمت میلگرد در بیشتر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد، اما در برخی کارخانه‌ها با کاهش 100 تا 400 تومانی مواجه شد. به‌عنوان مثال، قیمت میلگرد نیشابور 26,000 تومان و قیمت میلگرد ظفر بناب 29,300 تومان اعلام شده است.

قیمت هر شاخه تیرآهن نیز در بیشتر مراکز فروش با کاهش 10 تا 150 تومانی همراه بود، اما برخی کارخانه‌ها محصولات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند.

قیمت انواع ورق سیاه نیز عمدتاً ثابت باقی ماند، با این تفاوت که قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها با کاهش 200 تا 500 تومانی روبه‌رو شد. همچنین، قیمت ورق شیروانی، ورق گالوانیزه، و ورق روغنی نیز با کاهش 300 تومانی همراه بودند.

قیمت پروفیل‌های ساختمانی، مبلی و صنعتی و سایر پروفیل‌ها نیز بدون تغییر عرضه شدند، اما قیمت پروفیل نیکان در برخی ضخامت‌ها 200 تومان کاهش داشت. به همین ترتیب، قیمت انواع لوله‌های درزدار و بدون درز نیز ثابت اعلام شد.

قیمت نبشی، ناودانی، و سپری آهنی نیز در بیشتر کارخانه‌ها ثابت اعلام شده است، تنها قیمت نبشی آریان فولاد با کاهش 200 تومانی مواجه شد.

قیمت دلار که از ابتدای هفته با اندکی اصلاح به کانال 59 هزار تومانی وارد شده بود، در پایان روز گذشته دوباره افزایش یافت و به 60 هزار و 700 تومان رسید.

گزارش‌ها از معاملات دیروز بورس کالا نشان می‌دهد که قیمت شمش بلوم با کاهش 0.6 درصدی همراه بوده است. دیروز 102 هزار تن شمش در بورس عرضه شد که از این میزان، حدود 59.5 درصد به فروش رسید. قیمت هر کیلو شمش 22,653 تومان اعلام شد که نسبت به عرضه قبلی 0.6 درصد کاهش داشته است. همچنین، با وجود قطعی برق، حجم عرضه حدود 25 درصد افزایش یافت، اما تقاضای چندانی شکل نگرفت که نشان‌دهنده انتظار نوردکاران برای کاهش قیمت این محصول است.

بر اساس گزارش‌ها و آمار موجود، بازار فولاد هنوز به روند عادی خود بازنگشته و تقاضا همچنان ضعیف است. با این حال، معاملات شمش بلوم در بورس روز گذشته نشان‌دهنده ثبات قیمت آهن‌آلات یا اصلاح جزئی قیمت‌ها تا پایان هفته است.

علاوه بر این، با توجه به وضعیت بازارهای جهانی، شرایط صادرات فولاد، میزان تقاضا در بازار داخلی، کاهش قیمت قراضه و شمش بلوم، و احتمال رفع محدودیت‌های برق فولادسازان در شهریورماه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت آهن‌آلات ممکن است تا حدود هزار تومان کاهش یابد. البته این پیش‌بینی در صورتی تحقق خواهد یافت که اوضاع سیاسی و قیمت دلار به نسبتی از ثبات برسد. با این حال، طبق تجربه سال‌های اخیر، با توجه به افزایش قیمت آهن‌آلات در نیمه دوم سال، توصیه می‌شود که در زمان ثبات و اصلاح قیمت‌ها به خرید مقاطع فولادی مورد نیاز خود اقدام کنید.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع