شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

نوسانات ارزی و تاثیر آن بر بازار میلگرد

نقشه‌های دلار برای افزایش قیمت میلگرد

به گزارش فرا آهن، در روزهای اخیر، تغییرات قابل توجهی در شرایط عرضه و تقاضای بازار آهن‌آلات مشاهده نشده و تقاضای بازار همچنان در پایین‌ترین سطح خود باقی مانده است. با این حال، نوسانات نرخ ارز، پیش‌بینی‌ها را در مورد تغییرات قیمت تیرآهن، میلگرد، ورق و سایر محصولات پرمصرف تقویت کرده است. نوسانات اخیر در قیمت‌های جهانی و داخلی طلا و ارز ممکن است در روزهای آینده تأثیرات قابل توجهی بر بازارهای اقتصادی، از جمله بازار آهن‌آلات کشور، داشته باشد.

رنگ و بوی صعود قیمت دلار

در ۷۲ ساعت گذشته، نمودارهای رسمی و غیررسمی مبادلات دلار نشان می‌دهد که روند قیمت این ارز به سمت بالا تغییر یافته است. دلار که در هفته‌های اخیر پس از ثبت قیمت بالای ۶۲ هزار تومان به کانال ۵۷ هزار تومان کاهش یافته بود، پس از چند روز مجدداً افزایش یافت و به کانال ۵۸ هزار تومان رسید. آخرین آمار نشان می‌دهد که قیمت دلار در ۲۴ ساعت گذشته به کانال ۵۹ هزار تومان وارد شده است. اگرچه این افزایش قیمت هنوز تأثیر قطعی خود را بر بازار آهن و فولاد نداشته است، نوسانات مثبت قیمت میلگرد حاکی از آن است که در صورت ادامه این روند صعودی، احتمال افزایش قیمت سایر مقاطع فلزی در کشور نیز وجود دارد.

نمودارهای میلگرد سبزپوش شد

بررسی نمودار نوسان قیمت محصولات شاخص حوزه آهن و فولاد در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که در حالی که اکثر محصولات به تثبیت قیمت‌های فعلی خود ادامه می‌دهند، قیمت میلگرد و به ویژه میلگرد آجدار با نوسانات افزایشی مواجه شده است. نمودار قیمت میلگرد نشان می‌دهد که انواع میلگرد آجدار با نوسان در بازه ۰ تا ۰.۹+ درصد در مسیر صعود قرار گرفته‌اند. در این حوزه، دیروز قیمت سایزهای شاخص ۱۶، ۱۸ و ۲۰ میلگرد در کارخانه میلگرد میانه به ۲۵۴۵۰ تومان رسید. همچنین، بیشترین رشد قیمت مربوط به محصولات کارخانه میلگرد فایکو بود که روز گذشته با ۰.۹ درصد افزایش در سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ به رقم ۲۵۴۵۰ تومان رسید.

نوسانات قیمت میلگرد آجدار سایز 20 کارخانه میلگرد میانه

بررسی نمودارهای نوسان قیمت ورق نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت ورق سیاه بدون تغییر باقی مانده است، اما قیمت ورق گالوانیزه و ورق رنگی با کاهش اندکی (۰ تا ۰.۴- درصد) همراه بوده است. ورق سیاه سایز ۱۵۰۰ رول فولاد مبارکه دیروز در این کارخانه بدون تغییر نسبت به روز پیشین، به قیمت ۳۳۵۹۰ تومان رسید. همچنین، قیمت سایر محصولات پرمصرف در حوزه آهن و فولاد، از جمله تیرآهن، پروفیل و لوله، در اکثر کارخانه‌ها و مبادی فروش بدون تغییر نسبت به روز گذشته عرضه شد. در شبانه‌روز گذشته، قیمت سایزهای پرمصرف ۱۴، ۱۶ و ۱۸ تیرآهن در کارخانه ذوب آهن بدون نوسانات معنادار، به ۲۶۰۹۰ تومان (به ازای هر کیلوگرم) رسید.

دلار بازار را گرم نمی‌کند

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به روند صعودی قیمت دلار در روزهای اخیر، اگر این روند ادامه پیدا کند، نوسانات مثبت قیمت‌ها به بازار تمامی محصولات فولادی خواهد رسید و در روزهای آینده موجب تغییر قیمت‌ها خواهد شد. این پیش‌بینی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بازار آهن و فولاد همچنان به دلیل توقف پروژه‌های عمرانی و رکود در صنعت ساخت‌وساز با کمبود خریدار مواجه است و حتی افزایش قیمت آهن‌آلات به دلیل افزایش نرخ ارز، تأثیر چندانی بر گردش سرمایه در این حوزه نخواهد داشت.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع