شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

قیمت نبشی و ناودانی بدون علائم حیاتی!

قیمت نبشی و ناودانی بدون علائم حیاتی!

بر اساس گزارش فرا آهن، تغییرات در وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) آغاز شده و ممکن است این تحولات در هفته‌های آینده به تغییر و اصلاح برخی از سیاست‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه منجر شود. با توجه به سوابق محمد اتابک، وزیر صمت در دولت چهاردهم، که تجربه گسترده‌ای در صنایع معدنی و فولاد دارد، به نظر می‌رسد حضور او در رأس این وزارتخانه می‌تواند مشکلات فعالان این حوزه را به شکل بهتری مورد بررسی قرار دهد. با این حال، آنچه در حال حاضر در بازارهای آهن و فولاد مشاهده می‌شود، کاهش معاملات، ثبات قیمت‌ها، کاهش حاشیه سود و عدم گردش نقدینگی است.

در کل، بازار آهن‌آلات کشور همچنان در رکود کامل به سر می‌برد و هیچ‌کدام از عوامل مؤثر بر قیمت‌ها، تحرکی از خود نشان نمی‌دهند. دلار که تا پیش از این تنها عامل تغییر قیمت محصولات بود، همچنان در کانال ۵۹ هزار تومان باقی مانده و تا صبح امروز رقم ۵۹۷۰۰ تومان را ثبت کرده است. بنابراین، ثبات قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات چندان دور از انتظار نیست.

با این حال، خبرهایی از احتمال تغییر قیمت حامل‌های انرژی منتشر شده که اگر این طرح اجرایی شود، ممکن است در هفته‌های آینده شاهد تغییرات قیمتی در حوزه تولید و فروش محصولات فولادی باشیم. این تغییرات در صورتی که بدون برنامه‌ریزی مناسب در صنایع هدف فولاد و بازگشت رونق به بازار ساخت و ساز کشور اتفاق بیفتد، می‌تواند خریداران را از بازار مقاطع فولادی دورتر کند.

در همین حال، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران در ۱۹ شهریور میزبان عرضه ۴۹۵.۴ هزار تن کالا بود که از این مقدار، ۲۰۰ هزار تن به شمش بلوم و ۱۹ هزار تن به ورق‌های فولادی اختصاص داشت. در روز یکشنبه نیز در این تالار بیش از ۱۵۰۰۰ تن محصول از جمله ۲۵۰۰ تن ورق، ۵۰ تن آهن اسفنجی و ۴۴۹ تن میلگرد معامله شد.

آمارهای مثبت معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا نشان‌دهنده کاهش مشکلاتی همچون قطعی برق در صنایع میان‌دستی زنجیره فولاد است. اما نکته مهم این است که مشکلات باقی‌مانده در حلقه‌های انتهایی زنجیره و بازارهای مصرف محصولات فولادی همچنان پابرجاست و تقاضای پایین در این بازارها می‌تواند در آینده بر صنایع تولیدی نیز تأثیر منفی بگذارد.

روی نمودار قیمت‌ آهن آلات خبری نیست

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت میلگرد در بازار با نوسانات مثبت و منفی همراه بود. به‌ویژه، میلگرد نیشابور و قائم با ۱.۱ درصد افزایش بیشترین رشد را تجربه کردند، در حالی که میلگرد شاهرود با ۱.۷ درصد کاهش، بیشترین افت را در جدول قیمت‌ها به خود اختصاص داد. همچنین، سایزهای پرکاربرد میلگرد آجدار در کارخانه ابهر بدون تغییر و با قیمت ۲۵۹۱۰ تومان در بازار عرضه شدند.

در همین مدت، قیمت محصولاتی همچون پروفیل، نبشی، ناودانی، تیرآهن، لوله، ورق سیاه، ورق گالوانیزه و ورق رنگی ثابت باقی ماند. ادامه این ثبات قیمتی در بازار محصولاتی مانند نبشی و ناودانی، با توجه به حجم تولید، ممکن است فعالیت واحدهای کوچکتر را به چالش بکشد و مشکلاتی برای آنها ایجاد کند.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع