شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

فولاد ایران در تنگنا؛ کاهش تولید در ماه ششم

کاهش چشمگیر تولید فولاد ایران در ششمین ماه میلادی

به گزارش فرا آهن، انجمن جهانی فولاد گزارشی درباره تولید جهانی فولاد خام در ماه ژوئن 2024 (۱۲ خرداد تا 10 تیر ۱۴۰۲) منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، ایران با تولید 2.6 میلیون تن فولاد در این ماه، در رتبه نهم برترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار گرفته است و پس از ترکیه، تولید بیشتری نسبت به برزیل داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که تولید جهانی فولاد خام در ماه ژوئن 2024 به 161.4 میلیون تن رسیده که نسبت به همین ماه در سال ۲۰۲۳، 0.5 درصد افزایش داشته است.

اطلاعات این گزارش از 71 کشور تولیدکننده فولاد و آهن آلات جمع‌آوری شده و نشان‌دهنده افزایش تولید فولاد در کشورهای چین، هند، آلمان، ترکیه و برزیل است. در عوض، میزان رشد تولید در دیگر فولادسازان بزرگ جهان در این ماه کاهش یافته است.

گزارش همچنین نشان می‌دهد که در شش ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه در سال 2023، بیشترین افزایش تولید فولاد مربوط به ترکیه، هند و ایران بوده است که به ترتیب رشد 16.9، 7.4 و 5.9 درصدی را تجربه کرده‌اند. بعد از آنها، آلمان با 4.5 درصد و برزیل با 2.4 درصد افزایش تولید قرار دارند.

10 تولیدکننده برتر فولاد خام جهان

ترکیه در حالی رکورددار افزایش تولید فولاد خام در سطح جهانی است که در پنج ماهه اول امسال نیز رشد 19.8 درصدی در تولید فولاد را ثبت کرده بود. به این ترتیب، این کشور تا کنون بالاترین افزایش نقطه‌ای تولید فولاد خام را داشته است. بر اساس آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، چین، هند و ژاپن همچنان به عنوان سه کشور برتر تولید فولاد خام در جهان معرفی شده‌اند. چین در ماه ژانویه امسال 91 میلیون و 600 هزار تن فولاد خام تولید کرده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته 0.2 درصد افزایش داشته است.
هند در همین ماه با تولید 12 میلیون و 300 هزار تن فولاد خام، شاهد رشد نقطه‌ای 6 درصدی بوده است. ژاپن نیز با تولید هفت میلیون تن فولاد خام کاهش 4.2 درصدی نسبت به ژوئن سال گذشته را تجربه کرده است. در ایالات متحده آمریکا، تولید فولاد خام در ماه ژوئن امسال به 6 میلیون و 700 هزار تن تخمین زده شده که 1.5 درصد کمتر از تولید همین ماه در سال گذشته است. آمریکا به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان شناخته می‌شود.
گزارش انجمن جهانی فولاد همچنین اعلام کرده که روسیه با تولید ۶ میلیون تن فولاد خام، کاهش 4.1 درصدی نسبت به ماه مشابه سال پیش را تجربه کرده و در رتبه پنجم تولیدکنندگان فولاد جهان قرار دارد. در پنجمین ماه سال جاری، کره جنوبی با تولید پنج میلیون و 100 هزار تن فولاد خام و کاهش نقطه‌ای 7.2 درصدی در رتبه ششم قرار گرفت.
آلمان با تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام و رشد 8.9 درصدی نسبت به تولید ژوئن ۲۰۲۳، در رتبه هفتم تولیدکنندگان برتر فولاد جهان در ماه مه قرار گرفت. تولید فولاد خام برزیل نیز با افزایش 11.8 درصدی نقطه‌ای به ۲ میلیون و 900 هزار تن در ششمین ماه سال جاری رسید و این کشور در رتبه دهم قرار گرفت.
ایران نیز با تولید دو میلیون و 600 هزار تن فولاد در این ماه، در جایگاه نهمین تولیدکننده برتر فولاد جهان قرار دارد. تولید فولاد ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.5 درصد کاهش داشته است، اما در شش ماهه اول ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳، با افزایش 5.9 درصدی روبرو شده است.

میزان تولید فولاد خام در مناطق مختلف جهان

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، در ماه ژوئن امسال، کشورهای تولیدکننده فولاد در خاورمیانه، شامل ایران، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، در مجموع 4 میلیون و 600 هزار تن فولاد خام تولید کردند که نشان‌دهنده کاهش 2.7 درصدی نسبت به سال گذشته است. از این مقدار، ایران با تولید 2 میلیون و 600 هزار تن، بیش از 56 درصد از تولید فولاد خام در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

تولید فولاد در مناطق مختلف جهان

بر اساس اطلاعات انجمن جهانی فولاد، از ابتدای سال جاری میلادی، کشورهای ایران، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در مجموع 28.5 میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌اند که نشان‌دهنده افزایش 5.8 درصدی نسبت به شش ماهه اول سال گذشته است.
گزارش اخیر انجمن جهانی فولاد همچنین نشان می‌دهد که کشورهای تولیدکننده فولاد در آفریقا، شامل مصر، لیبی، آفریقای جنوبی و تونس، در مجموع یک میلیون و 600 هزار تن فولاد خام تولید کرده‌اند که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته 9.6 درصد کاهش داشته است. این کشورها از ابتدای سال جاری میلادی موفق به تولید 10 میلیون و 900 هزار تن فولاد خام شده‌اند.
طبق آخرین گزارش، کشورهای آسیایی و اقیانوسیه عضو انجمن جهانی فولاد، شامل استرالیا، چین، هند، ژاپن، مغولستان، نیوزیلند، پاکستان، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام، در ماه ژوئن امسال به تولید 120 میلیون و 600 هزار تن فولاد خام دست یافتند که 0.3 درصد بیشتر از تولید همین ماه در سال گذشته است.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه ژوئن امسال ۱۱ میلیون و 100 هزار تن فولاد خام تولید کردند که نشان‌دهنده افزایش 5.1 درصدی نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ است. این کشورها در شش ماهه نخست امسال مجموعاً 67 میلیون و 200 هزار تن فولاد خام تولید کرده‌اند.
سایر کشورهای اروپایی تولیدکننده فولاد که عضو اتحادیه اروپا نیستند، شامل مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و بریتانیا، در این مدت مجموعاً سه میلیون و 800 هزار تن فولاد خام تولید کردند که 2.1 درصد افزایش نقطه‌ای نسبت به تولید همین ماه در سال گذشته را نشان می‌دهد.
کشورهای آمریکای شمالی، شامل کانادا، کوبا، السالوادور، گواتمالا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا، در مجموع 8 میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که 1.9 درصد کمتر از تولید آنها در ماه ژوئن سال گذشته است. این کشورها از ابتدای سال جاری تنها موفق به تولید 53 میلیون و 900 هزار تن فولاد خام شده‌اند که کاهش ۳.۳ درصدی نسبت به شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.
روسیه و سایر کشورهای مستقل مشترک المنافع تولیدکننده فولاد، از جمله بلاروس، قزاقستان و اوکراین، در اولین ماه سال جاری مجموعاً هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که 1.4 درصد کاهش نقطه‌ای تولید را نشان می‌دهد. روسیه، اوکراین و سایر کشورهای مستقل مشترک المنافع در ژانویه، فوریه، مارس، مه و ژوئن امسال در مجموع 44 میلیون تن فولاد تولید کردند که 0.1 درصد بیشتر از تولید شش ماهه نخست سال ۲۰۲۳ است.
در آمریکای جنوبی، کشورهای آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا در ماه ژوئن امسال به مجموع سه میلیون و 500 هزار تن فولاد خام رسیدند که 4.4 درصد بیشتر از تولید همین کشورها در ژوئن سال گذشته است.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع