شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

فولاد ارزان شد؛ آیا این روند ادامه دارد؟

کاهش ادامه دار قیمت مقاطع فولادی

به گزارش فرا آهن زنده رود، بازار آهن و فولاد کشور همچنان در رکود به سر می‌برد و به نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت به وضعیت عادی خود بازگردد. قیمت دلار دوباره کاهش یافته، صنعت ساخت‌وساز متوقف شده و قطعی‌های مکرر برق صنایع ادامه دارد. حاشیه سود فروش مقاطع فولادی به حداقل رسیده و بازار آهن‌آلات در پایان مردادماه بدون مشتری باقی مانده است. به این ترتیب، مشتریان با احتیاط بیشتری به بازار وارد می‌شوند و انتظار دارند قیمت محصولات این حوزه بیشتر کاهش یابد.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ادامه این وضعیت می‌تواند آسیب‌های جدی به زنجیره تأمین و تولید فولاد کشور، به ویژه در بخش خصوصی، وارد کند و باعث دور شدن سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاران از این بخش شود. سود پایین و ریسک بالای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد در مقایسه با سایر حوزه‌ها موجب می‌شود تا سرمایه‌ها به سمت بخش‌های دیگر جذب شوند.

کاهش ۴۰۰ تومانی قیمت دلار

در حالی که بازارهای مختلف برای حفظ قیمت کالاهای خود در تلاش هستند، کاهش پیوسته قیمت دلار در روزهای اخیر معادله قیمت‌گذاری را به هم زده است. در بازارهای آهن و فولاد، دلار به‌عنوان تنها عامل فعال در قیمت‌گذاری، باعث کاهش نوسانات بسیاری از مقاطع شده است. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت دلار هرچند در کانال ۵۹ هزار تومان باقی مانده، اما نسبت به روز قبل بیش از ۴۰۰ تومان کاهش داشته است.

نوسانات نا امیدکننده قیمت‌ آهن‌آلات

بررسی اجمالی نمودارهای نوسان قیمت مقاطع فولادی در روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت بسیاری از محصولات این حوزه روند کاهشی را تجربه کرده است. تأثیر این کاهش قیمت در میلگرد، زودتر از سایر محصولات به چشم می‌آید.

میلگرد به عنوان یکی از بخش‌های حساس به نوسانات قیمت ارز، در اکثر کارخانه‌ها روند نوسانات منفی یا صفر را نشان می‌دهد. نمودار قیمت میلگرد در روز گذشته کاهش قیمت را در بازه ۰.۳- تا ۲.۷- درصد برای بسیاری از محصولات نشان می‌دهد؛ در برخی کارخانه‌ها قیمت ثابت مانده و در معدودی مانند کارخانه میلگرد جهان فولاد سیرجان، افزایش قیمت ثبت شده است.

سایزهای ۱۶، ۱۸ و ۲۰ میلگرد آجدار میانه طی روز گذشته با کاهش ۰.۴ درصدی به قیمت ۲۵۸۲۰ تومان رسید. قیمت همین محصولات در کارخانه میلگرد فایکو نیز در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۱.۷ درصدی به ۲۶۳۶۰ تومان رسید. در مقابل، سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ میلگرد آجدار کارخانه جهان فولاد سیرجان با افزایش ۱.۴ درصدی به قیمت ۲۵۷۳۰ تومان رسیدند.

در نمودارهای ورق و ورق سیاه، تغییرات خاصی مشاهده نشد و قیمت‌ها همچنان با رقم روز پیش از آن در نمودار باقی مانده‌اند. این وضعیت همچنین برای گروه‌های دیگر مانند ورق رنگی و ورق گالوانیزه صادق است. طی شبانه‌روز گذشته، ورق سیاه ۴ سایز ۱۵۰۰ رول در کارخانه فولاد مبارکه با قیمت ۳۴۴۵۰ تومان ثبت شد و نوسانی نسبت به روز قبل نداشت.

در این بازه زمانی تغییرات خاصی در قیمت لوله، نبشی، ناودانی و تیرآهن مشاهده نشد و قیمت سایزهای ۱۶ و ۱۸ تیرآهن ذوب‌آهن نیز در این کارخانه ثابت ماند و روی ۲۶۸۲۰ تومان در ازای هر کیلوگرم باقی ماند.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع