شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

صعود بی‌امان قیمت آهن آلات؛ دلایل و پیامدها

آغاز سیر صعودی قیمت آهن آلات

در روزهای ابتدایی جابجایی دولت، یکی از تغییرات اقتصادی بارز افزایش نرخ دلار بود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که دلار ظرف ۷۲ ساعت از مرز ۵۷ هزار تومان به حدود ۵۹ هزار تومان رسید. این افزایش نرخ دلار به سرعت تأثیر خود را بر بازار آهن‌آلات گذاشت و به ویژه در حوزه میلگرد، شاهد روند صعودی قیمت‌ها بودیم. اگرچه افزایش قیمت دلار در کوتاه‌مدت ممکن است برای فعالان بازار خوشحال‌کننده به نظر برسد، اما ادامه این روند بدون فعال شدن صنایع متقاضی و پروژه‌های عمرانی، می‌تواند نگران‌کننده باشد.

معامله ۶۰۰۰ تن ورق در بورس کالا

در روز دوشنبه ۸ مرداد، بورس کالای ایران میزبان معامله ۷۲۸ هزار و ۶۱۵ تن انواع کالا و محصول بود که از این میزان، تالار محصولات صنعتی و معدنی با ۸۱ هزار و ۳۴۰ تن سهم داشت. در این تالار، روز گذشته ۶۰۵۰ تن ورق، ۱۷۰۰ تن میلگرد، ۶۴۰۰۰ تن شمش بلوم و ۱۵۰۰ تن آهن اسفنجی معامله شد.
شایان ذکر است که این حجم از معاملات در تالار محصولات صنعتی و معدنی به واسطه عرضه محصولاتی از جمله ۸۹۷۰۰ تن شمش بلوم، ۴۵۰۰۰ تن آهن اسفنجی بریکت و ۲۵۰۰۰ تن ورق فولادی صورت گرفته است.

تغییر روند نمودارهای نوسان قیمت آهن‌آلات

بررسی نمودارهای نوسان قیمت محصولات فولادی در روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت میلگرد و به طور نسبی تیرآهن تحت تأثیر افزایش قیمت دلار، شاهد نوسانات افزایشی بوده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که این تغییرات افزایشی هنوز به تمام محصولات بازار تسری نیافته و برخی محصولات هنوز تغییرات قابل توجهی را تجربه نکرده‌اند. با این وجود، اگر روند صعودی قیمت ارز ادامه یابد، پیش‌بینی می‌شود که قیمت سایر محصولات این حوزه نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

افزایش قیمت میلگرد ادامه دارد

نمودارهای نوسان قیمت میلگرد تا صبح امروز نشان‌دهنده تداوم افزایش قیمت میلگرد آجدار، به عنوان محصول شاخص این گروه، در سه روز گذشته است. در ۲۴ ساعت گذشته، نوسانات قیمت میلگرد آجدار در اکثر کارخانه‌ها و مبادی فروش در دامنه‌ای بین صفر تا ۱.۸ درصد مشاهده شده است. به عنوان یکی از محصولات حساس به تغییرات قیمت در حوزه آهن و فولاد، میلگرد آجدار طی ۷۲ ساعت گذشته تا حدود ۱۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است. سایزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ میلگرد آجدار میانه در این کارخانه‌ها در روز گذشته با ۱.۸ درصد افزایش قیمت به ۲۵۹۱۰ تومان رسیدند. در همین بازه زمانی، همین محصولات در کارخانه میلگرد ابهر نیز با ۰.۷ درصد افزایش قیمت به ۲۵۲۷۰ تومان رسیدند.

قیمت تیرآهن صعودی شد

نمودار قیمت تیرآهن طی روز گذشته پس از چند روز به حالت صعودی درآمد. دامنه این افزایش قیمت از صفر تا ۲.۸ درصد بود. در بیشترین نوسانات، سایزهای شاخص ۱۴، ۱۶ و ۱۸ تیرآهن ذوب آهن در این کارخانه با ۲.۸ درصد افزایش قیمت به ۲۶۸۲۰ تومان (به ازای هر کیلوگرم) رسیدند. افزایش قیمت تیرآهن در بنگاه‌های تهران نیز در محصولات مختلف بین صفر تا ۱.۴ درصد مشاهده شد.
در گروه ورق رنگی و ورق گالوانیزه، اکثر محصولات با کاهش قیمت در بازه صفر تا ۱.۵- درصدی روبه‌رو بودند. همچنین، قیمت محصولات در حوزه‌هایی مانند ورق سیاه و پروفیل در این بازه زمانی تغییرات و نوسانات قابل توجهی نداشت.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع