شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

زنجیره‌ای که دلار به پای مسکن انداخته است

ادامه داستان دلار سربالا و مسکن سرافکنده

به گزارش فرا آهن زنده رود، مطابق پیش‌بینی‌ها، پس از انتخابات و در مراحل انتقال دولت، محدودیت‌ها بر قیمت ارز برداشته شد و این تغییر با واکنش‌های هیجانی بازار، موجب افزایش قیمت ارز شده است. این افزایش قیمت به‌سرعت به بازار آهن‌آلات نیز منتقل شده است، اما به نظر نمی‌رسد که این عامل به تنهایی قادر به حل مشکلات اقتصادی بازار آهن‌آلات باشد. صنعت ساخت و ساز کشور، که اصلی‌ترین مصرف‌کننده مقاطع فولادی است، در وضعیت رکود کامل به سر می‌برد و این وضعیت باعث شده تا مشتریان از بازارهای این حوزه دور شوند. بنابراین، افزایش قیمت‌ها تنها به صورت نظری قابل مشاهده است و تأثیری در گردش مالی و سودآوری بازار فولاد ندارد. این موضوع موجب نگرانی فعالان این حوزه نسبت به آینده و وضعیت بازار شده است.

عرضه ۵ هزار تن ورق گالوانیزه در بورس کالا

گزارش‌های منتشر شده از بورس کالا نشان می‌دهد که در روز دوشنبه 15 مرداد، تالار محصولات صنعتی و معدنی پذیرای عرضه ۱۰۱۲۰۰ تن شمش بلوم، ۳۰ هزار تن ورق سرد و ۵۰۰۰ تن ورق گالوانیزه بوده است. بورس کالا که در هفته‌های اخیر با عدم استقبال فولادسازان از مبادلات محصولات میانی فولادی مواجه بود، در هفته گذشته مبادلات قابل قبولی را تجربه کرد. به نظر می‌رسد توافقات برای کاهش میزان قطعی برق صنایع در این افزایش استقبال تأثیرگذار بوده است. همچنین، گزارش‌های بازار ارز نشان می‌دهد که قیمت دلار که روز گذشته کمی کاهش یافته بود، صبح امروز دوباره به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشته و به رقم ۶۱۵۰۰ تومان رسید. افزایش چند روزه قیمت دلار در بازار ارز بر قیمت برخی مقاطع پرمصرف فولادی مانند میلگرد تأثیر افزایشی داشته، اما این تأثیر هنوز به تمامی مقاطع تسری نیافته است.

توقف رشد قیمت میلگرد

نمودار قیمت میلگرد که در طول هفته گذشته روند صعودی داشت، در طی ۴۸ ساعت اخیر با شیب ملایم‌تری مواجه شده و رشد قیمت این محصول در بسیاری از کارخانه‌ها متوقف شده است. به علاوه، محصولات کارخانه‌های میلگرد امیرکبیر و نیشابور نیز در این مدت با کاهش قیمت روبرو شدند. در این بازه زمانی، قیمت میلگرد سایزهای ۱۴ و ۱۶ کارخانه ذوب آهن با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۷۴۵۰ تومان رسید. در مقابل، قیمت میلگرد سایزهای ۱۶، ۱۸ و ۲۰ نیشابور با کاهش ۰.۷ درصدی به ۲۶۱۸۰ تومان رسید.
در حوزه تیرآهن، اگرچه قیمت این محصول در بنگاه‌ها نوساناتی را تجربه کرده، اما قیمت‌ها در سطح کارخانه‌ها تغییرات قابل توجهی نداشته است. روز گذشته، قیمت تیرآهن سایزهای ۱۶ و ۱۸ ذوب آهن بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۲۷۲۷۰ تومان ثبت شد. با این حال، قیمت تیرآهن سایز ۲۰ این کارخانه با ۱.۷ درصد افزایش به ۲۷۷۳۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.
در زمینه ورق، بسیاری از کارخانه‌ها قیمت‌های روز قبل را حفظ کردند، اما در برخی موارد کاهش قیمت برخی محصولات در بنگاه‌ها مشاهده شد. روز گذشته، ورق سیاه ۳ رول سایز ۱۵۰۰ فولاد مبارکه با قیمت ۳۴۸۲۰ تومان عرضه شد که تغییری نسبت به روز قبل نداشت. همچنین، محصولات شاخص دیگر در حوزه ورق، مانند ورق رنگی و ورق گالوانیزه، در بیشتر نقاط فروش با ۰.۵ تا ۰.۷ درصد افزایش قیمت مواجه بودند. قیمت ناودانی و نبشی نیز با افزایش ۰.۳ تا ۰.۹ درصدی روبرو شدند. در بخش لوله و پروفیل ساختمانی، قیمت‌ها نسبت به روز قبل تغییر محسوسی نداشتند.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع