شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

رونق دوباره بازار فیزیکی فولاد در بورس کالا

آشتی مشتریان فولادی با بازار فیزیکی بورس کالا
به گزارش فرا آهن زنده رود، بررسی بازار محصولات فولادی و آهنی نشان می‌دهد که قیمت‌ها در حال افزایش هستند. با توجه به ورود دلار به کانال ۵۹ هزار تومان، افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد و تالار صنعتی و معدنی بورس کالای ایران قابل پیش‌بینی بود.
آمار معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا طی هفته جاری نشان می‌دهد که تقاضا برای این محصول در ابتدای زنجیره فولاد نسبت به سه هفته گذشته افزایش یافته است. میزان معاملات آهن اسفنجی بعد از یک ماه افزایش به ۳۳ درصد رسیده که این نتیجه مذاکرات فعالان فولادی با وزارت نیرو برای کاهش محدودیت‌های برقی است. به همین دلیل، تولید محصولات مختلف از جمله آهن اسفنجی، شمش آهن و میلگرد افزایش یافته و با توجه به رشد تقاضا، میزان معاملات نیز نسبت به یک ماه گذشته افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه یابد و رونق نسبی به بازار فیزیکی بازگردد.
همچنین، آزادسازی خرید آهن اسفنجی و شمش از بورس کالا برای دارندگان کد بورسی از مهم‌ترین عواملی بوده که مشتریان را به رینگ فیزیکی بازگردانده است. اما با توجه به مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی و قطعی‌های برق، پیش‌بینی می‌شود که اجرای این دستورالعمل شاید بتواند به عنوان یک مُسکن برای آهن اسفنجی عمل کند، اما برای شمش نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. بازار فیزیکی روز دوشنبه هشتم مرداد ماه نشان می‌دهد که اجرای این دستورالعمل مشتریان را به رینگ فیزیکی بازگردانده است و باوجود کاهش نسبی قیمت در تالار صنعتی بورس کالا، میزان معاملات برای شمش به ۷۱ درصد افزایش یافته است.

حرکت بازار آزاد خلاف جهت رینگ فیزیکی

قیمت پایه برای عرضه‌های شمش در بازه ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۳ هزار و ۱۷۰ تومان به‌ازای هر کیلوگرم تعیین شد. میانگین قیمت پایه شمش در روز معاملاتی هشتم مرداد ماه ۲۲ هزار و ۳۳۵ تومان ثبت شد که نسبت به هفته گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافته است. با این وجود، قیمت آهن آلات در بازار آزاد به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، در مسیر افزایشی قرار گرفت. پیش‌بینی می‌شود با کاهش محدودیت‌های برق در حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد، رونق به این بخش بازگردد. همچنین، شروع به کار دولت چهاردهم نیز امیدواری‌هایی را برای فعالان صنعت ایجاد کرده است تا با کاهش تحریم‌های داخلی و خارجی، وضعیت بخش فولاد بهبود یابد.
بررسی بازار آزاد زنجیره فولاد نشان می‌دهد که به‌دلیل افزایش انتظارات تورمی، قیمت محصولاتی همچون میلگرد آجدار افزایش یافته است. در روز هشتم مرداد، قیمت هر کیلوگرم میلگرد به‌طور میانگین ۰.۷ درصد رشد داشته و میلگرد ذوب آهن اصفهان در درب کارخانه با میانگین قیمت ۲۶ هزار تومان به فروش رسیده است. تیرآهن نیز در بازار آزاد روز هشتم مرداد ماه روند افزایشی داشته و به‌طور میانگین ۱.۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. پروفیل ساختمانی و ورق سیاه در بازار آزاد روز دوشنبه بدون توجه به تغییرات قیمتی دلار، بدون تغییر قیمت معامله شدند.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع