شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

خریداران در انتظار رونق دوباره آهن آلات

خریداران در انتظار رونق دوباره آهن آلات

به گزارش فرا آهن ، بررسی قیمت آهن‌آلات نشان می‌دهد که بازار همچنان شرایطی با ثبات نسبی و گاه با نوسانات کاهشی را تجربه می‌کند. در حالی که قیمت ارز امروز حدود 135 ریال افزایش یافته و برخلاف هفته گذشته، مسیری نسبتاً صعودی را در پیش گرفته است. این نوسانات در بازار ارز همواره نقش کلیدی در تعیین قیمت‌های داخلی آهن و فولاد ایفا کرده و تغییرات آن مستقیماً بر معاملات این حوزه تأثیرگذار است.

بسیاری از کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که روند فعلی افزایش قیمت ارز تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت. با این حال، نباید از تأثیر مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا و نظرات آن‌ها غافل شد؛ چرا که هرگونه اظهار نظری از سوی این افراد می‌تواند پیامدهای قابل‌توجهی بر بازارهای مالی و تجاری، از جمله بازار فولاد، داشته باشد.

در سطح جهانی نیز، بازار فولاد با روندی نزولی و کاهش توان مواجه است. معاون رئیس انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دولت چین و انجمن آهن و فولاد این کشور هیچ برنامه‌ای برای گسترش صادرات فولاد به کشورهای خاص ندارند.

چین در مسیر کاهش صادرات!

وی افزود که صادرات فولاد چین در سال گذشته به بیش از 90 میلیون تن رسید، اما در پی اتخاذ تصمیمات جدید، پیش‌بینی می‌شود که صادرات محصولات فولادی تا پایان سال جاری کاهش یابد. دلیل این تصمیم، نگرانی از تأثیر منفی افزایش صادرات بر قیمت‌های جهانی فولاد است. بنابراین، چین قصد دارد توجه بیشتری به مصرف داخلی معطوف کند و با تقویت تقاضای داخلی، به حفظ تعادل بازار کمک نماید. این رویکرد می‌تواند نوسانات و آسیب‌های احتمالی به بازار جهانی فولاد را نیز کاهش دهد.

در معاملات امروز بورس کالای ایران، 18 هزار و 275 تن شمش بلوم عرضه شد که از این میزان، 8 هزار و 425 تن مورد معامله قرار گرفت. قیمت میانگین هر تن شمش بلوم 223 هزار و 891 ریال ثبت شد که با توجه به شرایط کنونی بازار و کاهش تقاضا، نشانه‌هایی از رکود در معاملات مشهود است.

نگاهی به نمودارها و روند معاملات نشان می‌دهد که تقاضا برای انواع محصولات فولادی همچنان با ضعف روبرو است. بازار آهن‌آلات این روزها دچار رکود شده و جنب‌وجوش همیشگی خود را از دست داده است. معاملات با سردی پیش می‌رود و فعالان بازار در انتظار روزهای پررونق‌تری هستند.

تثبیت قیمت یا نوسان؟

در حوزه محصولات خاص، قیمت میلگرد آجدار در اکثر مراکز فروش در محدوده 26 تا 27 هزار تومان تثبیت گردیده است. به عنوان نمونه، میلگرد تولیدی ذوب‌آهن اصفهان با کاهش 0.7 تا یک درصدی مواجه شده و هر عدد میلگرد سایز 18 تا 32 مطابق با استاندارد A3 به قیمت 27 هزار تومان عرضه می‌شود. در مقابل، قیمت تیرآهن با یک افزایش جزئی همراه بوده و این محصول در بسیاری از فروشگاه‌ها با افزایشی حدود 0.7 درصد به فروش می‌رسد. به عنوان مثال، هر شاخه تیرآهن فایکو سایز 14 با 45 هزار تومان افزایش به 3 میلیون و 863 هزار تومان رسیده که این افزایش نسبت به ثبات قیمتی چند هفته گذشته، به میزان 1.2 درصد محاسبه می‌شود.

عوامل متعدد داخلی و خارجی در تعیین قیمت آهن‌آلات تأثیرگذار هستند. از جمله مهم‌ترین عوامل داخلی می‌توان به تداوم محدودیت‌های برق برای شرکت‌های تولیدی اشاره کرد، که به همراه کاهش تقاضا و اخبار سیاسی، بازار را در وضعیت تعلیق و انتظار قرار داده است. این ناپایداری در شرایط اقتصادی، به عدم اطمینان از تغییرات احتمالی سیاست‌های اقتصادی دامن زده و به تبع آن، بر روند قیمت‌گذاری محصولات آهنی تأثیر گذاشته است.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع