شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

ثبات قیمت‌ در بازار آهن؛ خرید یا صبر؟

ثبات قیمت‌ در بازار آهن؛ خرید یا صبر؟

طبق گزارش‌های فرا آهن، بازار آهن و ارز روز گذشته نشان‌دهنده ادامه روند اصلاحی و کاهش نسبی قیمت‌ها در هر دو بازار است. پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان تابستان و نیمه مهر ماه همچنان پابرجا باشد. همچنین، در بازار جهانی فولاد نیز قیمت میلگرد در معاملات آتی چین، در اولین روز هفته میلادی به کاهش خود ادامه داده است.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده از معاملات روز گذشته بورس کالا، حدود 200 هزار و 125 تن شمش بلوم فولادی عرضه شد که از این مقدار 121 هزار و 700 تن به فروش رسید، یعنی معادل 61 درصد کل عرضه. قیمت هر کیلو شمش بلوم حدود 24 هزار و 480 تومان تخمین زده شد که 390 تومان بیشتر از نرخ متوسط پایه اعلام‌شده (21 هزار و 863 تومان) است.

با کاهش محدودیت‌های برق مصرفی در کارخانه‌های فولادی، حجم عرضه شمش حدود 2.5 برابر افزایش یافته است. به احتمال زیاد این روند در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت و حجم عرضه‌ها افزایش خواهد یافت که می‌تواند به کاهش نسبی قیمت شمش منجر شود.

با در نظر گرفتن شرایط بالا، بیشتر شاخص‌ها به ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار آهن اشاره دارند. به همین دلیل، روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در تمام مبادی فروش ثابت باقی ماند.

همچنین، قیمت تیرآهن در بیشتر مراکز فروش ثابت بود و تنها در برخی از شاخه‌های تیرآهن ذوبی کاهش 10 تا 50 هزار تومانی مشاهده شد. این در حالی است که قیمت تیرآهن داخلی همچنان بالاتر از قیمت جهانی است و نیاز به اصلاح دارد.

قیمت ورق سیاه نیز در اکثر مراکز فروش ثابت بود و تنها کاهش 200 تا 500 تومانی در برخی از ضخامت‌های ورق سیاه فولاد مبارکه مشاهده شد. قیمت ورق روغنی، استیل و شیروانی نیز در بیشتر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

قیمت پروفیل نیز در بسیاری از کارخانه‌ها تغییری نکرد و در چند کارخانه بین 300 تا هزار تومان کاهش یافت. همچنین، قیمت لوله داربستی، لوله مبلی و انواع دیگر لوله‌ها نیز ثابت باقی ماند. به تبعیت از روند کلی بازار، قیمت انواع ناودانی و نبشی نیز در همه کارخانه‌ها ثابت اعلام شد.

با توجه به محدودیت‌های برقی که هنوز در برخی کارخانه‌ها وجود دارد و به پایان خود نزدیک می‌شود، بسیاری از فروشندگان در برابر کاهش قیمت آهن آلات مقاومت نشان می‌دهند. در حالی که هیچ عاملی در بازار داخلی یا صادراتی مشاهده نمی‌شود که منجر به افزایش قیمت آهن شود.

کف قیمت میلگرد در بازار بین 27 تا 28 هزار تومان متغیر است و این قیمت در حدود یک ماه اخیر ثابت بوده است. بنابراین، به خریداران آهن و میلگرد توصیه می‌شود از فرصت موجود استفاده کرده و خرید خود را به نیمه دوم سال موکول نکنند.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع