شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

تیرآهن گران شد؛ بازار فولاد داغ شد

قیمت تیر‌آهن در بازار افزایش یافت

با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت چهاردهم، به نظر می‌رسد که در حال حاضر فشار بر بازارها برای تثبیت قیمت‌ها کاهش یافته و بازارهای مختلف، همگام با روند صعودی نرخ ارز، در حال افزایش قیمت کالاهای خود هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که این روند به مدت طولانی ادامه نخواهد یافت و کشف قیمت‌های واقعی در این بازار، به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی، باید به بعد از انتخاب نهایی کابینه دکتر پزشکیان و مشخص شدن رویکردهای سیاسی و اقتصادی دولت جدید موکول شود. همچنین، نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا و موضع‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی حزب پیروز نیز بر این موضوع تأثیر خواهد داشت.

بوی بهبود در معاملات بورس کالا

بورس کالای ایران که پس از هفته‌ها رکود در تالار محصولات صنعتی و معدنی، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از بهبود را نشان می‌دهد، طی روز گذشته در این تالار 39,000 تن آهن اسفنجی، 20,000 تن گندله سنگ آهن، 15,744 تن نبشی، 14,550 تن ورق گالوانیزه، 10,000 تن تختال، 2,000 تن ورق رنگی، 950 تن ناودانی و 700 تن ورق رنگی را به فروش رساند. این در حالی است که روز پیش از آن نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی، 81,340 تن محصول شامل 6,050 تن انواع ورق، 1,700 تن میلگرد، 64,000 تن شمش بلوم و 1,500 تن آهن اسفنجی به فروش رسیده بود.
افزایش معاملات آهن اسفنجی در روزهای اخیر در بورس کالا ممکن است نشانگر افزایش تولید در واحدهای فولادی باشد، اما این رونق نسبی با توجه به مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی، احتمال قطعی برق صنایع، نوسانات ارزی، محدودیت‌های صادراتی و عدم رونق در صنایع مصرف‌کننده این محصولات، همچنان شکننده است.
بنابراین، نیاز است که دست‌اندرکاران دولت جدید سیاست‌گذاری‌های مؤثر و بلندمدتی را برای بهبود این حوزه پیاده‌سازی کنند تا علاوه بر رونق بازارهای داخلی، مسیر دستیابی به اهداف سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نیز هموار شود.

 تداوم نوسانات افزایشی قیمت دلار

افزایش قیمت دلار در چند روز اخیر، که یکی از عوامل مثبت در نوسانات قیمت آهن‌آلات به شمار می‌رود، همچنان به سمت صعودی خود ادامه می‌دهد. گزارش‌های بازار ارز نشان می‌دهد که تا صبح امروز قیمت دلار وارد کانال 59 هزار تومان شده و به مرز 59,400 تومان رسیده است. ادامه این روند در روزهای آینده می‌تواند تأثیر بیشتری بر بازار محصولات فولادی بگذارد. همچنین، ترور صبح امروز اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، که منجر به شهادت وی شد، ممکن است به تغییرات و تنش‌های جدید در مناسبات سیاسی و نوسانات بیشتر نرخ ارز در روزهای آتی منجر شود.

 روی خوش نمودارها به بازار آهن‌آلات

مروری بر نمودارهای نوسانات قیمت محصولات آهن و فولاد کشور در روز گذشته نشان می‌دهد که مقاطع پرمصرفی مانند میلگرد و تیرآهن همچنان در مسیر افزایش قیمت قرار دارند. محصولات حوزه ورق و نبشی نیز تا حدی تحت تأثیر این روند افزایشی قرار گرفته‌اند، در حالی که قیمت لوله‌ها همچنان ثابت مانده است.
در مورد میلگرد، نمودارها نشان می‌دهند که قیمت میلگرد آجدار در اکثر کارخانه‌ها طی 24 ساعت گذشته به جز کارخانه میلگرد میانه و کارخانه بافق یزد، به روند صعودی خود ادامه داده است. قیمت میلگرد آجدار سایزهای 16، 18 و 20 در کارخانه ذوب آهن اصفهان با افزایش 2.4 درصدی به 26,730 تومان رسید. در همین مدت، سایزهای مشابه در کارخانه میلگرد میانه با کاهش 0.7 درصدی به قیمت 25,730 تومان رسیدند.
نمودارهای قیمت تیرآهن نیز نشان می‌دهند که سایزهای مختلف این محصول در بیشتر کارخانه‌ها طی 24 ساعت گذشته با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. به ویژه، سایزهای پرمصرف 14، 16 و 18 تیرآهن در کارخانه ذوب آهن با افزایش 0.7 درصدی به قیمت 27,000 تومان (به ازای هر کیلوگرم) رسیدند. دامنه افزایش قیمت این محصول در بنگاه‌ها نیز تا حدود 1.7 درصد افزایش یافته است.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع