شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

تیرآهن آرام گرفت؛ ثبات قیمت در بازار فولاد

ثبات قاطع قیمت تیرآهن در بازار

بازار آهن و فولاد در هفته سوم مرداد ماه تحت تأثیر ثبات قیمت‌ها در هفته گذشته قرار دارد. این بازار که پیش از این به‌دلیل تغییرات دولتی برای تغییر قیمت‌ها آماده بود، با حادثه تلخ ترور اسماعیل هنیه در تهران و افزایش قیمت دلار نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. همچنین، تنش‌های نظامی و سیاسی در منطقه در هفته گذشته تا حدی بر قیمت آهن‌آلات تأثیرگذار بوده و افزایش قیمت دلار این روند را تشدید کرده است.

دلار در کانال ۶۰ هزار تومان

قیمت دلار که تا هفته گذشته وارد کانال ۵۷ هزار تومان شده بود، به دلیل حوادث اخیر روند صعودی به خود گرفت و ظرف ۷۲ ساعت به کانال ۶۰ هزار تومان رسید. آخرین نرخ ارز در بازارهای مبادلاتی هفته گذشته به ۶۰۶۰۰ تومان رسید. اگرچه بسیاری از کارشناسان اقتصادی این افزایش قیمت را به‌عنوان واکنش هیجانی بازار نسبت به رویدادهای اخیر می‌دانند، به نظر نمی‌رسد که قیمت ارز به‌راحتی در کوتاه‌مدت کاهش یابد. بنابراین، با ادامه روند افزایشی قیمت در بازار ارز در طول هفته جاری، احتمالاً علاوه بر میلگرد که بیشتر تحت تاثیر نوسانات نرخ دلار است، شاخص‌های دیگری مانند قیمت ورق، تیرآهن و پروفیل نیز روند صعودی را تجربه خواهند کرد.

عرضه ۴۹ هزار تن میلگرد در بورس کالا

در نخستین روز هفته (۱۳ مرداد ماه)، تالارهای بورس کالای ایران شاهد عرضه ۲٬۰۷۱٬۰۰۰ تن انواع کالا و محصول خواهند بود. از این میزان، تالار محصولات صنعتی و معدنی شامل ۵۶۰٬۰۰۰ تن گندله سنگ آهن، ۳۷۶٬۰۰۰ تن آهن اسفنجی، ۴۸٬۷۰۰ تن میلگرد، ۳۰٬۰۰۰ تن ورق گالوانیزه خودرو، ۲۷٬۵۰۰ تن شمش بلوم، ۱۴٬۱۶۰ تن تیرآهن، ۱۰٬۸۵۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۱٬۰۰۰ تن ورق سرد خودرو و ۲۶۴ تن ورق گرم است.
در آخرین روز کاری هفته گذشته، در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا، ۱۰۰٬۲۶۰ تن تیرآهن، ۵۸٬۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۹٬۷۵۰ تن ورق، ۱۹٬۲۳۸ تن میلگرد و ۴۰ تن مس مفتول معامله شد. با وجود بهبود وضعیت معاملات در تالار محصولات صنعتی و معدنی، به نظر نمی‌رسد که بدون رونق صنایع پایین‌دستی فولاد، احیای پروژه‌های عمرانی و سیاست‌گذاری‌های مناسب صادراتی، بتوان چشم‌انداز روشنی برای این صنعت متصور بود. کارشناسان بر این باورند که ادامه این روند ممکن است به از بین رفتن بازار آهن‌آلات، تضعیف صنایع فولادی به‌ویژه در بخش خصوصی و در نهایت دور ماندن از اهداف سند چشم‌انداز منجر شود.

صعود چراغ خاموش قیمت میلگرد روی نمودار

بررسی نمودارهای نوسان قیمت مقاطع فولادی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که قیمت میلگرد در اکثر کارخانه‌ها به طور مداوم صعودی بوده و تغییرات قیمت ارز بیشترین تاثیر را بر این حوزه گذاشته است. در پایان هفته گذشته، نمودارها افزایش ۰.۳ تا ۰.۷ درصدی قیمت میلگرد را نشان می‌دادند و امروز نیز روند افزایشی قیمت ادامه یافته است. بر اساس این داده‌ها، قیمت میلگرد آجدار سایزهای پرمصرف ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در کارخانه‌های میانه با افزایش یک درصدی به ۲۷٬۹۰۰ تومان رسید.
در حوزه ورق، به‌ویژه ورق سیاه، آخرین به‌روزرسانی‌ها نشان‌دهنده روند افزایشی قیمت‌ها تا پایان هفته گذشته است. به عنوان مثال، قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه سایز ۱۵۰۰ به ۳۴٬۳۶۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ۰.۵ درصد افزایش داشته است.
در جداول قیمتی تیرآهن، اگرچه قیمت‌ها در سطح بنگاه‌ها نوساناتی داشته است، تا صبح امروز تغییرات محسوسی در قیمت این محصولات در کارخانه‌ها مشاهده نشد. سایزهای پرمصرف ۱۶ و ۱۸ تیرآهن ذوب آهن با قیمت ۲۷٬۰۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه شدند.
محصولات ورق گالوانیزه و ورق رنگی نیز تا صبح امروز با افزایش قیمت ۰.۸ تا یک درصدی مواجه شدند. در عوض، قیمت نبشی و محصولات مرتبط با آن تغییرات قابل توجهی نداشتند و محصولات شاخص لوله نیز با قیمت‌های قبلی خود عرضه شدند.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع