شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

ترور اسماعیل هنیه و تاثیر آن بر بازار آهن آلات

ترور اسماعیل هنیه و تاثیر آن بر بازار آهن آلات
به گزارش فرا آهن زنده رود، روند افزایشی قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات از ابتدای هفته جاری ادامه داشت. اما امروز صبح، خبر ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظانش در تهران، شوک جدیدی به بازارهای اقتصادی کشور وارد کرد و تأثیرات قابل توجهی بر این بخش گذاشت.
در ماه‌های اخیر، نوسانات ارزی تاثیر زیادی بر بازارهای اقتصادی کشور داشته و این عامل، مهم‌ترین مولفه در قیمت‌گذاری مقاطع ورق فولادی به شمار می‌رفت. تنش‌های نظامی اخیر در منطقه و تغییرات در دولت ایران دو عامل اصلی افزایش قیمت ارز در کشور بودند و پس از یک دوره طولانی از ثبات، باعث صعود قیمت‌ها شدند. اما خبر ترور اسماعیل هنیه در ساعات ابتدایی بامداد امروز (۱۰ مرداد) به بازارها شوک مضاعف و نوسانات هیجانی وارد کرد. به طوری که در این مدت، قیمت دلار از ۵۹ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافت و به بیش از ۶۰۴۵۰ تومان رسید. این تغییر بدون شک در روزهای آینده بر بازارهای مختلف، از جمله آهن‌آلات، تاثیر خواهد گذاشت و قیمت ورق، تیرآهن و میلگرد را تغییر خواهد داد. حال باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده، پیامدهای این حادثه تلخ با چه واکنش‌های سیاسی و اقتصادی از سوی کشورهای منطقه همراه خواهد بود و تغییرات آینده در حوزه ارز چگونه بر بازار آهن و فولاد تاثیر خواهد گذاشت.

نمودارها هفته آینده هم صعودی هستند

با توجه به وضعیت کنونی کشور و روندی که در روزهای اخیر بر نمودارهای قیمت مقاطع فلزی حاکم بوده است، به نظر می‌رسد ادامه رشد قیمت‌ها در هفته آینده دور از انتظار نباشد. در غیاب عوامل تأثیرگذار دیگر، این روند می‌تواند به عنوان تنها عامل مؤثر بر قیمت بازار عمل کند. با این حال، رشد قیمت‌ها در بازار آهن و فولاد بدون تحرک صنایع ساخت و ساز و احیای پروژه‌های عمرانی نمی‌تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر رونق اقتصادی این بخش بگذارد.
حل این مشکل و برون‌رفت از بحران‌های کنونی صنایع فولاد در کل زنجیره به سیاست‌گذاری‌های آینده دولت سیزدهم در وزارت صمت و نهادهای مرتبط بستگی دارد. حمایت از برنامه‌های عمرانی، سیاست‌های اقتصادی، تعاملات بین‌المللی و برنامه‌ریزی برای صادرات می‌تواند مسیر مناسبی برای بهبود وضعیت صنایع فولادی، چه در حوزه تولید و چه در بخش فروش، فراهم کند.
در حال حاضر، توقف پروژه‌های عمرانی بزرگ در بخش‌های دولتی و خصوصی، همراه با حاشیه سود کم و ریسک سرمایه در بازار آهن و فولاد، فعالان این عرصه را بی‌انگیزه کرده است. ادامه این روند و عدم جذابیت این حوزه ممکن است منجر به خروج سرمایه‌ها از بخش فولاد و تمایل به حوزه‌های جذاب‌تر و کم‌خطرتر شود.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع