شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

تثبیت قیمت آهن‌آلات در بازار بدون خریدار

تثبیت قیمت آهن‌آلات در بازار بدون خریدار

به گزارش فرا آهن- بازار آهن و فولاد همچنان تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله نوسانات نرخ ارز، سیاست‌های داخلی و تحولات جهانی قیمت آهن و فولاد قرار دارد. عواملی مانند کاهش تقاضا به رکود بازار آهن دامن زده و این رکود را تشدید کرده است. بازار آهن کشور، همگام با روند جهانی فولاد، به تجربه ثبات و حتی کاهش نسبی قیمت‌ها می‌پردازد. با این حال، تغییرات در کابینه دولت و عدم قطعیت در سیاست‌های کلان عمرانی، مانع از ورود خریداران به این بازارها شده است. علاوه بر این، مشکلات اقتصادی کشور و کاهش نقدینگی از دلایل اصلی رکود در صنایع مرتبط با بازار آهن‌آلات به شمار می‌روند.

در طی هفته‌های اخیر، مباحث مرتبط با قیمت بنزین و حامل‌های انرژی مطرح شده که احتمال تغییرات قیمتی در این حوزه‌ها را افزایش داده و می‌تواند بر قیمت مقاطع فولادی تأثیرگذار باشد.

همچنین، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و عدم قطعیت در سیاست‌های دولت آینده این کشور، با توجه به مسائل مرتبط با تحریم‌ها و روابط دیپلماتیک و تجاری، به پیش‌بینی‌های مرتبط با قیمت دلار و به‌تبع آن محصولات فولادی، عدم قطعیت افزوده است.

در حال حاضر، قیمت دلار در کانال ۵۹ هزار تومان قرار دارد و طبق آخرین گزارش‌ها، تا صبح امروز دلار آمریکا در بازار مبادلاتی ارز رقم ۵۹۳۹۰ تومان را به ثبت رسانده است.

قیمت تیرآهن در بنگاه‌ها بالا کشید

روند کلی نمودار قیمت آهن‌آلات، حاکی از تثبیت و تا حدودی کاهش قیمت‌ها می‌باشد، هرچند برخی مبادی فروش از این قاعده مستثنی بوده‌اند. نمودار نوسان قیمت میلگرد تا صبح امروز نشان‌دهنده تثبیت قیمت بسیاری از محصولات کارخانه‌ها است. طی 24 ساعت گذشته، قیمت میلگرد آجدار در تمامی کارخانه‌ها به جز میلگردهای تولیدی ذوب آهن اصفهان، ابهر و آریان فولاد، که با کاهش 0.3 تا 1 درصدی همراه بودند، ثابت باقی ماند. در این مدت، قیمت میلگردهای 16، 18 و 20 میلی‌متری تولیدی راد همدان بدون تغییر با قیمت 27,580 تومان معامله شدند. همچنین، میلگردهای پرمصرف آجدار ابهر با 0.7 درصد کاهش، به قیمت 25,640 تومان عرضه شدند.

در نمودار قیمت پروفیل، محصولات پروفیل ساختمانی و صنعتی کارخانه پروفیل اصفهان با کاهش 0.8 تا 1.9 درصدی مواجه شدند، به‌گونه‌ای که پروفیل ساختمانی 6 متری 4040 در این کارخانه با قیمت 33,180 تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید. قیمت محصولات پروفیل در سایر کارخانه‌ها تغییر محسوسی نشان ندادند. محصولات ورق سیاه نیز طی 24 ساعت گذشته عمدتاً بدون تغییر قیمت عرضه شدند، اما برخی محصولات تولیدی کارخانه اکسین اهواز 0.3 درصد کاهش قیمت داشتند. به‌طور خاص، ورق سیاه 8 میلی‌متری سایز 60002000 فابریک اکسین اهواز به قیمت 26,180 تومان عرضه شد.

قیمت ورق رنگی  و ورق گالوانیزه و ورق روغنی به‌عنوان دیگر محصولات مهم این حوزه، در این مدت تغییر قابل‌توجهی نداشتند و با قیمت روز پیش به فروش رسیدند. قیمت تیرآهن‌های پرمصرف نیز طی روز گذشته در کارخانه‌های تولیدکننده بدون تغییر باقی ماند و تیرآهن‌های 16 و 18 میلی‌متری تولیدی ذوب آهن با قیمت 27,450 تومان معامله شدند. با این حال، قیمت تیرآهن در بنگاه‌ها طی همین مدت افزایش 0.3 تا 1.2 درصدی را تجربه کرد.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع