شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

تثبیت قیمت‌ها در بازار آهن‌آلات؛ پایان نوسانات هیجانی

توقف نوسانات هیجانی در بازار آهن‌آلات

رشد قیمت دلار در کشور که پس از یک هفته افزایش شدید، متوقف شده است، تأثیراتی بر بازار مقاطع فولادی گذاشته است. از آنجایی که عوامل دیگر تأثیرگذار بر قیمت بازار مقاطع فولادی در حال حاضر فعال نیستند، توقف رشد قیمت ارز باعث کاهش قیمت محصولاتی مانند میلگرد در روزهای پایانی هفته گذشته شده است. رکود در بخش مسکن و در نتیجه اختلال در تعادل عرضه و تقاضا برای آهن آلات، همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل رکود در این بازار به شمار می‌رود. فعالان این حوزه امیدوارند که سیاست‌های دولت سیزدهم بتواند رونق را به صنایع فولادی کشور بازگرداند. تسهیل صادرات، رونق ساخت‌و‌ساز، و اتخاذ سیاست‌های مناسب در این زمینه به‌عنوان مهم‌ترین گزینه‌های عملی برای خروج صنایع فولادی از بحران اقتصادی کنونی، از سوی کارشناسان این حوزه مطرح شده است.

بورس کالا و معامله ۸۵۰۰ تن ورق

براساس گزارش‌های منتشر شده، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران در آخرین روز معاملات هفته گذشته، مجموعاً ۱۱۹۰۰ تن محصول را معامله کرد. این محصولات شامل ۸۵۵۰ تن ورق، ۴۲۷ تن نبشی و ناودانی، ۱۶۰ تن میلگرد، هزار و ۶۰ تن شمش، ۳۸۱ تن بیلت و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی بود. در هفته‌های اخیر، بورس کالا کاهش تعداد خریداران محصولات خام فولادی را تجربه کرده است، که به نظر می‌رسد علت اصلی آن توقف خطوط تولید به دلیل قطعی‌های مکرر برق در صنایع فولادسازی باشد.

دلار همچنان در کانال ۶۱ هزار تومان

دلار که پس از بروز تنش‌های سیاسی در منطقه به طور ناگهانی از مرز ۵۷ هزار تومان به نزدیک ۶۲ هزار تومان رسید، در روزهای اخیر با کمی کاهش، در محدوده ۶۱ هزار تومان ثابت مانده است. این توقف در افزایش قیمت به طور طبیعی بر بازارهای اقتصادی تاثیر گذاشته و منجر به ثبات و سکون قیمت‌ها در این بخش شده است. در بازار آهن‌آلات، مقاطعی نظیر میلگرد نیز به این توقف رشد قیمت‌ها واکنش نشان داده و وارد روند نزولی شده‌اند.

نمودارهای قیمت نزولی‌ شدند

بررسی اجمالی نمودار قیمت آهن‌آلات تا پایان هفته گذشته نشان می‌دهد که با کاهش شدت افزایش قیمت دلار و ادامه رکود در بخش‌های محرک دیگر، قیمت بسیاری از محصولات در کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها ثابت مانده است و برخی محصولات نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. در بازار میلگرد، که تا اوایل هفته گذشته شاهد افزایش قیمت بود، اکثر کارخانه‌های تولیدکننده فولاد قیمت‌های قبلی خود را حفظ کرده و برخی نیز با کاهش قیمت ۰.۳ تا ۱.۱ درصدی روبه‌رو بودند. به عنوان مثال، قیمت میلگرد آجدار سایزهای ۱۸، ۲۰ و ۲۲ جهان فولاد سیرجان تا صبح امروز ۲۵۵۵۰ تومان بوده و قیمت میلگرد سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ ابهر نیز در همین بازه زمانی به ۲۶۰۹۰ تومان رسیده است. در بازار ورق، در حالی که قیمت ورق سیاه در اکثر فروشگاه‌ها ثابت مانده، قیمت ورق گالوانیزه و ورق رنگی با کاهش ۰.۳ تا ۰.۴ درصدی همراه بوده است. به طور خاص، قیمت ورق سیاه سایز ۱۲۵۰، سه رول، تا صبح امروز به ۳۴۳۶۰ تومان ثابت مانده است. در حوزه‌های دیگر مانند تیرآهن، لوله، نبشی، ناودانی و پروفیل نیز تغییرات قیمتی خاصی مشاهده نشده است.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع