شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

تابستان داغ و بازار آهن سرد؛ تحلیل دلایل رکود

تعطیلات تلخ تابستانی در بازار آهن و فولاد

به گزارش فرا آهن زنده رود، بازار مقاطع فولادی در کشور همچنان در رکود به سر می‌برد و تقاضا برای این محصولات، علیرغم تثبیت قیمت تیرآهن، میلگرد و ورق، وضعیت نامطلوبی را برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است. نوسانات قیمت ارز و طلا در بازارهای جهانی نیز به پیچیدگی‌های موجود در این بازار افزوده‌اند. همچنین، با توجه به تعطیلی‌های هفته جاری در کشور، پیش‌بینی می‌شود که تحرکات قابل توجهی در این بازار مشاهده نشود. کاهش تقاضا در ماه‌های اخیر شرایط سختی را برای فعالان این حوزه به وجود آورده و به نظر می‌رسد با گسترش دامنه رکود، صنایع تولیدی نیز به زودی تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکلات جدی مواجه شوند.

بورس کالا و عرضه ۳۰۰ هزار تن ورق گالوانیزه

تالار محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالای ایران روز گذشته میزبان عرضه حدود ۵۲۳,۳۰۰ تن گندله سنگ آهن، ۳۴۸,۰۰۰ تن آهن اسفنجی، ۶۴,۲۴۰ تن میلگرد، ۵۰,۵۰۰ تن شمش بلوم، ۳۴,۶۰۰ تن ورق گرم، ۳۰,۰۰۰ تن ورق گالوانیزه خودرو، ۲۸,۸۷۵ تن شمش بلوم، ۱۱,۵۰۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۲,۷۹۲ تن تیرآهن و ۱,۰۰۰ تن ورق سرد خودرو بود. همچنین بر اساس گزارش‌های بورس کالای ایران، طی هفته گذشته در این تالار ۵۵۳,۰۰۰ تن سنگ آهن، ۲۹۷,۰۰۰ تن فولاد و ۱۷۷,۷۰۰ تن آهن اسفنجی معامله شد.

دلار همچنان در کانال ۵۸ هزار تومان

در روزهای اخیر، دلار همچنان در کانال ۵۸ هزار تومان باقی مانده است، اما با افزایش قیمت همراه بوده است. به نظر می‌رسد این افزایش قیمت تدریجی با کمی تاخیر در بازارهای مختلف، از جمله آهن‌آلات، نیز مشاهده خواهد شد. در هفته‌های گذشته، مولفه قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بازار ایران تحت تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران کاهش یافته بود، اما کارشناسان اقتصادی معتقدند برای اظهار نظر قطعی در این مورد باید تا مشخص شدن سیاست‌های اقتصادی و برون‌مرزی دولت چهاردهم و همچنین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صبر کرد.

بررسی نمودار قیمت آهن‌آلات

بررسی نمودار قیمت میلگرد طی ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که این محصولات در اکثر کارخانه‌ها و مبادی فروش، به جز کارخانه‌های میلگرد شاهرود و امیرکبیر، در بازه‌ای بین 0 تا 4.1+ درصد نوسان قیمت داشته‌اند. محصولات میلگرد کارخانه میلگرد شاهرود با 2.2 درصد کاهش، بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. قیمت محصولات شاخص سایز 16، 18 و 20 تا صبح امروز در این کارخانه با رقم 26,000 تومان عرضه شد. همچنین، محصولات سایزهای 16، 18 و 20 میلگرد میانه با 4.1 درصد افزایش قیمت، به رقم 25,360 تومان رسیدند.
نمودارهای قیمت ورق طی روز گذشته تغییرات محسوسی نداشت و این محصولات در اکثر کارخانه‌ها و مبادی فروش با قیمت روز پیش از آن عرضه شدند. ورق سیاه 3 سایز 1500 فولاد مبارکه دیروز بدون نوسان قیمت نسبت به روز پیش از آن با قیمت 34,000 تومان عرضه شد. اما در حوزه ورق رنگی، قیمت این کالا در بنگاه تهران تقریباً در همه محصولات با یک درصد افزایش قیمت همراه بود و ورق رنگی ضخامت 0.5 فولاد مبارکه در بنگاه تهران با قیمت 47,360 تومان عرضه شد. افزایش قیمت‌ها در حوزه ورق، شامل ورق گالوانیزه نیز بود و نوسان مثبت قیمت این کالا در بنگاه تهران از 0 تا 1.1 درصد مشاهده شد.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع