شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

بازار میلگرد ایران؛ از رونق تا رکود جهانی

میلگرد ایرانی در رکود جهانی
بازار آهن و فولاد در نخستین روز هفته همچنان در وضعیت رکود نسبی به سر می‌برد. به‌رغم کاهش‌های جزئی در قیمت میلگرد، بازار کلیاً ثبات خود را حفظ کرده است. کاهش قیمت دلار و بازگشت آن به کانال 59 هزار تومان نیز به حفظ ثبات بازار آهن کمک کرده است.
قیمت میلگرد نیشابور، که به‌عنوان شاخص اصلی بازار داخلی محسوب می‌شود، در حدود 28,500 تومان معامله می‌شود و تغییرات قابل توجهی در آن مشاهده نمی‌شود. وضعیت بازار آرام و مذاکره‌ای است و به دلیل تعطیلات اخیر، بسیاری از فعالان بازار در حال تسویه حساب‌های مالی هستند که موجب شده معاملات با احتیاط بیشتری انجام شود.
مشکل اصلی بازار، کمبود عرضه محصولات با ضخامت زیر 28 میلی‌متر است. بسیاری از کارخانه‌ها با تأخیر در بارگیری مواجه هستند و تنها برخی از آن‌ها، مانند نیشابور و تعدادی از کارخانه‌های خصوصی، قادر به تأمین به موقع محصول هستند.
تفاوت قابل توجهی بین قیمت‌های پیشنهادی کارخانه‌ها و تقاضای مشتریان وجود دارد. کارخانه‌ها تمایل دارند میلگرد را با قیمت بالای 29 هزار تومان به فروش برسانند، در حالی که مشتریان توان خرید با این قیمت را ندارند.
در کل، بازار فولاد در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد. از یک طرف، کمبود عرضه و افزایش قیمت‌ها توسط کارخانه‌ها و از طرف دیگر، کاهش قدرت خرید مشتریان و عدم توافق بر سر قیمت‌ها، باعث شده تا بازار در وضعیت رکود باقی بماند.
میلگرد ایرانی در رکود جهانی

نوسان جزئی در قیمت آهن

گزارش‌ها از نوسانات قیمت آهن‌آلات نشان می‌دهد که بازار آهن با تغییرات جزیی همراه بوده است. در حالی که اکثر محصولات قیمت‌های خود را حفظ کرده‌اند، کاهش‌هایی در قیمت برخی محصولات مشاهده شده است. برخی کارخانه‌ها قیمت میلگرد امروز را بین 50 تا 300 تومان کاهش داده‌اند، اما به‌طور کلی، بازار میلگرد ثبات نسبی دارد.
کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان و ماهان کاهش‌هایی به میزان 10 تا 50 هزار تومان در قیمت تیرآهن اعمال کرده‌اند، در حالی که سایر کارخانه‌ها قیمت‌های خود را ثابت نگه داشته‌اند.
قیمت ورق سیاه و انواع ورق گرم ST37 و ST52 در کارخانه‌های اکسین و گیلان نسبتاً پایدار بوده است، اما فولادمبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها کاهش قیمت 100 تا 500 تومانی را اعمال کرده‌اند. اکثر کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق شیروانی کاهش 200 تومانی را تجربه کرده‌اند.
قیمت پروفیل نیکان در برخی ضخامت‌ها کاهش 100 تومانی داشته است، در حالی که قیمت پروفیل مبلی، پروفیل گالوانیزه، پروفیل صنعتی و سایر پروفیل‌ها در کارخانه‌های دیگر ثابت مانده‌اند. همچنین، قیمت لوله مانیسمان، لوله داربستی و سایر لوله‌ها نیز بدون تغییر باقی مانده است.
برخی کارخانه‌های تولیدکننده نبشی و ناودانی کاهش قیمت 50 تا 200 تومانی را در محصولات خود اعمال کرده‌اند، اما به‌طور کلی، بازار نبشی و ناودانی همچنان پایدار است.
نوسان جزئی در قیمت آهن

رکود صادرات میلگرد ایران ادامه دارد

گزارش اخیر متال اکسپرت نشان می‌دهد که صادرات میلگرد ایران به دلیل مجموعه‌ای از چالش‌ها همچنان با مشکلات جدی روبروست. عوامل مختلفی از جمله محدودیت‌های داخلی، کمبود برق و ناآرامی‌های منطقه‌ای، فعالان این حوزه را به انتظار واداشته است.

عوامل موثر بر رکود صادرات:

  • محدودیت‌های داخلی: قوانین و مقررات داخلی، به ویژه در مورد بازگشت ارز، صادرکنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده و مانع از انجام معاملات شده است.
  • کمبود برق: قطع مکرر برق باعث اختلال در تولید و کاهش توانایی کارخانه‌ها برای تأمین سفارشات شده است.
  • ناآرامی‌های منطقه‌ای: تنش‌های سیاسی در منطقه، به ویژه بین ایران و اسرائیل، بسیاری از خریداران را واداشته است تا تا فروکش کردن این تنش‌ها، منتظر بمانند.
  • نوسانات ارزی: کاهش ارزش پول ملی، قیمت‌های صادراتی را افزایش داده و در شرایطی که تقاضا ضعیف است، رقابت‌پذیری محصولات ایرانی را کاهش داده است.

قیمت پیشنهادی میلگرد ایرانی در بازار جهانی طی هفته گذشته در محدوده 480 تا 495 دلار برای هر تن (تحویل در کارخانه) ثابت مانده است. با این حال، به دلیل محدودیت‌های تولید و کاهش عرضه، در صورت بهبود شرایط، احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع