شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

افزایش قیمت تیرآهن و توقف قیمت ورق

افزایش قیمت تیرآهن و توقف قیمت ورق

در حالی که قیمت‌های جهانی بسیاری از محصولات آهنی، از جمله میلگرد، در حال کاهش است، بازار داخلی ایران نیز با کاهش قیمت آهن‌آلات مواجه شده است. کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که این روند اصلاحی قیمت‌ها با توجه به حل مشکلات قطعی برق در صنایع، حداقل تا دو هفته آینده ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر، در صبح آخرین روز کاری هفته جاری، قیمت دلار همچنان در محدوده ۵۹ هزار تومان باقی مانده و تأثیر چندانی بر قیمت مقاطع فولادی نگذاشته است. بر اساس آخرین گزارش‌ها از بازار ارز، دلار آمریکا تا صبح امروز به رقم ۵۹۶۲۰ تومان رسیده است.

در روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور، تالارهای بورس کالای ایران شاهد عرضه ۲۹۸.۴ هزار تن کالا در تالار محصولات صنعتی و معدنی بودند. این عرضه شامل ۱۰۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۳۱.۵ هزار تن ورق‌های فولادی، ۱۰.۱ هزار تن نبشی و ۳.۹ هزار تن ناودانی بود.

نوسان قیمت تیرآهن در نمودار

بررسی نمودارهای قیمتی مقاطع فولادی در روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت‌ها همچنان در حال کاهش هستند. این روند به ویژه در مورد میلگرد، که با کاهش قیمت جهانی نیز مواجه است، سریع‌تر رخ می‌دهد.

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت میلگرد در بیشتر کارخانه‌ها کاهشی یا در بهترین حالت ثابت بوده است. این کاهش قیمت بین ۰.۲- تا ۰.۷- درصد متغیر بوده و به طور میانگین، کاهش حدود ۱۰۰ تومانی را برای میلگرد به همراه داشته است. با این حال، قیمت میلگرد آجدار در برخی کارخانه‌ها مانند شاهرود، ابرکوه و پردیس، افزایشی تا حدود ۲.۴ درصد داشته است. قیمت سایزهای ۱۶، ۱۸ و ۲۰ میلگرد آجدار میانه نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، در ۲۵۸۲۰ تومان باقی مانده است.

قیمت تیرآهن در این مدت برخلاف سایر محصولات، افزایش داشته است. به عنوان مثال، قیمت تیرآهن ۲۰ ذوب آهن در شبانه روز گذشته با ۲.۳ درصد افزایش، به ۲۸۳۶۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

بیشتر محصولات پروفیل در کارخانه پروفیل تهران نیز طی شبانه‌روز گذشته ۱.۳ درصد کاهش قیمت داشته و با قیمت ۳۴۵۵۰ تومان عرضه شده‌اند. همچنین، قیمت لوله ساختمانی در کارخانه با کاهش ۱.۳ درصدی به ۳۸۹۱۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. در این مدت، قیمت نبشی، ناودانی، ورق سیاه، ورق رنگی، ورق روغنی و ورق گالوانیزه نوسان خاصی نداشته است.

اگرچه تولیدکنندگان تلاش دارند قیمت محصولات را در شرایط فعلی حفظ کنند، اما با توجه به رکود بازار و نیاز مبرم به گردش نقدینگی، به نظر می‌رسد که قادر به حفظ قیمت‌ها در مدت طولانی نخواهند بود، مگر اینکه تغییری در وضعیت کلی بازار و صنایع فولادی کشور رخ دهد که در کوتاه‌مدت بعید به نظر می‌رسد.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع