شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

آهن‌آلات در گرو رونق ساختمانی

بازار آهن‌آلات چشم‌ انتظار رونق ساخت و ساز

با توجه به نوسانات اخیر قیمت ارز در کشور، قیمت آهن‌آلات و فولاد، به‌ویژه مقاطع پرتقاضا مانند میلگرد، به طور چشمگیری افزایش یافته است. این موضوع می‌تواند برای فعالان این بازار خوشحال‌کننده باشد؛ اما در شرایطی که همچنان بازار به دلیل رکود در صنایع پایین‌دست و پروژه‌های عمرانی از کمبود مشتری رنج می‌برد، این افزایش قیمت نتوانسته است تغییرات عمده‌ای در گردش مالی این بازارها ایجاد کند. به همین دلیل، کارشناسان اقتصادی معتقدند یکی از چالش‌های مهم دولت جدید هدایت صنایع، از جمله صنعت آهن و فولاد، به سمت مسیرهای منطقی تولید و فروش است. در شرایط فعلی، حمایت از پروژه‌های عمرانی و تسهیل مسیرهای صادراتی مقاطع فولادی، می‌تواند علاوه بر ایجاد سود منطقی، در میان‌مدت و بلندمدت موجب جذب سرمایه و گسترش این صنعت در راستای اهداف برنامه‌های پنج‌ساله توسعه شود.

دلار تا مرز ۶۱ هزار تومان عقب نشست

قیمت دلار یکی از عوامل کلیدی در تعیین قیمت محصولات آهن و فولاد در کشور است و به همین دلیل، نوسانات آن برای فعالان بازار محصولات فولادی اهمیت زیادی دارد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده تا صبح امروز از بازار ارز، قیمت دلار در روز گذشته کمی کاهش یافته است. دلار آمریکا که تا ظهر دیروز به ۶۲ هزار تومان نیز رسیده بود، با کمی کاهش، به محدوده ۶۰ هزار تومان برگشته و قیمت ۶۰۹۰۰ تومان را تجربه کرده است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نوسانات قیمت ارز تا زمان تثبیت دولت چهاردهم و مشخص شدن سیاست‌های کلان کشور ادامه خواهد یافت. علاوه بر این، کاهش تنش‌های سیاسی و نظامی در منطقه در هفته‌های آینده نیز می‌تواند به تثبیت نرخ ارز کمک کند.

شیب افزایش قیمت میلگرد ملایم شد

پس از یک هفته روند افزایشی، قیمت میلگرد دیروز اندکی آرام گرفت. بررسی‌های روز گذشته نشان می‌دهد که اگرچه قیمت میلگرد در برخی کارخانه‌ها همچنان با افزایش مواجه است، اما شتاب این افزایش در بسیاری از کارخانه‌ها کاهش یافته است. به‌طور خاص، قیمت میلگرد آجدار سایزهای ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در کارخانه ابهر بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۲۶۰۹۰ تومان است. در کارخانه جهان فولاد سیرجان، قیمت سایزهای ۱۴ و ۱۶ با ۲.۵ درصد افزایش به ۲۶۰۰۰ تومان رسید. همچنین، سایزهای ۱۸ و ۲۰ میلگرد آجدار در کارخانه میلگرد میانه با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۶۰۰۰ تومان کاهش یافتند.
در بخش تیرآهن، این محصول نیز مشابه روزهای اخیر، تغییرات قیمتی قابل توجهی در واکنش به نوسانات دلار نداشته است. سایزهای پرمصرف ۱۶، ۱۸ و ۲۰ تیرآهن ذوب آهن بدون تغییر قیمت نسبت به روز قبل عرضه شدند، و قیمت تیرآهن سایز ۲۰ در این کارخانه به ۲۸۱۸۰ تومان در هر کیلوگرم رسید. در بخش نبشی، هرچند اکثر کارخانه‌های تولیدکننده قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند، برخی محصولات نبشی کارخانه آریان فولاد با یک درصد افزایش قیمت مواجه شدند. به‌عنوان مثال، قیمت نبشی ۶ متری ۴۰×۴۰ با ضخامت ۴ در این کارخانه به ۲۸۰۰۰ تومان رسید. همچنین، نمودارهای نوسان قیمت محصولات پرمصرف مانند پروفیل، ناودانی، لوله و پروفیل در کارخانه‌ها تغییر خاصی را نشان ندادند.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع