شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

آغاز تحولات در صنعت فولاد با حضور اتابک؟

آیا اتابک گره گشای صنعت فولاد است؟

به گزارش فرا آهن زنده رود، وضعیت کنونی صنایع فولاد و بازار آهن‌آلات تغییر قابل توجهی نسبت به قبل نداشته است. رکود گسترده در بازار آهن‌آلات ادامه دارد و تقاضا به کمترین حد خود رسیده است. همچنین گردش مالی مطلوبی مشاهده نمی‌شود و سرمایه‌ها به تدریج از این بخش خارج می‌شوند.

با این حال، یکی از خبرهای مهم اخیر در حوزه صنعت و معدن، معرفی محمد اتابک به‌عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است. بسیاری از فعالان صنعت فولاد بر این باورند که در صورت کسب رای اعتماد مجلس، حضور اتابک به‌عنوان یک چهره با سابقه در بخش‌های صنعت و معدن می‌تواند به حل بخشی از مشکلات اساسی این حوزه‌ها کمک کند.

اتابک که علاوه‌بر تجربه‌های خود در صنایع سنگین نظیر سیمان، فولاد و زیرساخت، ۱۲ سال سابقه حضور در اتاق بازرگانی را نیز دارد، با آشنایی به چالش‌های صنعت فولاد می‌تواند راهکارهایی برای بهبود وضعیت ارائه دهد. چهار سال حضور اتابک به‌عنوان نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران، امیدهایی برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات صادراتی در میان فعالان صنعت فولاد به وجود آورده است.

یکی از راهکارهای پیشنهادی کارشناسان برای برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی صنعت فولاد، رفع موانع صادراتی است که با حضور یک وزیر با تجربه در نهادهای بازرگانی، تحقق‌پذیر به نظر می‌رسد. با این حال، تا برگزاری جلسه رای اعتماد، استقرار وزیر و اجرایی شدن برنامه‌های جدید، نیاز به صبر و انتظار وجود دارد.

دلار در کانال ۶۰ هزار تومان

نوسانات قیمت دلار که در روزهای اخیر بین کانال‌های ۵۹ و ۶۰ هزار تومان در نوسان بوده، صبح امروز به کانال ۶۰ هزار تومان وارد شده است. این تغییرات در نرخ ارز، که به عنوان یک عامل مهم بر قیمت محصولات فولادی تأثیر می‌گذارد، باعث نوساناتی در بازار آهن‌آلات به‌ویژه در محصولاتی مانند میلگرد شده است. با این حال، این تغییرات در نرخ ارز، علی‌رغم کاهش تقاضا در بازارهای مصرف، تأثیر چشمگیری بر گردش سرمایه در این حوزه نداشته است.

روزهای قرمز میلگرد و ورق

بررسی نمودارهای نوسان قیمت محصولات فولادی در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که اکثر این محصولات با تثبیت یا کاهش قیمت روبه‌رو شده‌اند؛ روندی که با کاهش سرعت افزایش قیمت دلار قابل پیش‌بینی بود.

در نمودارهای مربوط به نوسانات قیمت میلگرد، مشاهده می‌شود که این محصول در تمامی کارخانه‌ها افزایش قیمت را متوقف کرده و وارد روند نزولی شده است. بر این اساس، بیش از ۶۰ درصد کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در روز گذشته بدون تغییر قیمت باقی مانده‌اند و حدود ۴۰ درصد از آن‌ها کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. در این میان، کارخانه میلگرد نورد گرم سمنان و کارخانه میلگرد جهان فولاد سیرجان (با ۲.۱ درصد کاهش قیمت) بیشترین کاهش قیمت را ثبت کرده‌اند. سایزهای پرمصرف ۱۸، ۲۰ و ۲۲ میلگرد آجدار جهان فولاد سیرجان تا صبح امروز با قیمت ۲۵۱۸۹۰ تومان ثبت شد. همچنین سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ میلگرد آجدار ظفر بناب در این بازه زمانی بدون تغییر نسبت به روز قبل، با قیمت ۲۶۶۴۰ تومان عرضه شد.

در بخش ورق نیز، اگرچه بسیاری از کارخانه‌ها سعی در حفظ قیمت‌های قبلی داشتند، کاهش قیمت در برخی محصولات شاخص به چشم می‌خورد. قیمت ورق سیاه ۳ رول سایز ۱۵۰۰ فولاد مبارکه در روز گذشته با کاهش ۰.۸ درصدی به قیمت ۳۵۰۹۰ تومان رسید. همچنین ورق سیاه ۴ رول سایز ۱۵۰۰ فولاد مبارکه نیز با همین میزان کاهش، به قیمت ۳۴۱۸۰ تومان ثبت شد.

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع